- Home
- Rubriek: suikervrij
Vaak als mensen minder suiker willen gebruiken kiezen ze voor de cola light variant.Maar wat vindt men van de smaak? Het testpanel van Kassa proefde blind en hieronder volgen de resultaten:
Regular Coca Cola kwam met afstand als beste uit de paneltest van cola’s in ‘Kassa Magazine 1′. Echter wel buiten mededinging! Want eigenlijk ging het hier om een smaaktest van light-cola’s. Twee gewone merkcola’s waren stiekem toegevoegd. Regular Coca Cola scoorde een 7,6 tegenover de gewone Pepsi met een 6,0. Coca Cola viel ook in de prijzen bij de light-varianten: Zero kreeg, met een 6,6, het predikaat ‘Kassa’s Keuze’.
Het gebruik van Stevia zal begin volgend jaar uitgroeien tot de nieuwe trend in frisdranken.
Deze verwachting spreekt Jouke Schat, directeur van de Nederlandse Vereniging van Frisdranken, Water en Sappen (FWS) uit.
De Standing Committee on the Food Chain and Animal Health van d Europese Commissie heeft vorige week het gebruik van stevia (steviolglycosiden) als zoetstof goedgekeurd.
Het Voedingscentrum heeft voor de vakantieperiode weer een paar leuke tips samengestelt voor een verantwoord eetpatroon op reis. Lees verder
Uit een Nederlandse studie blijkt dat oligofructose (gewonnen uit cichorei) significante invloed heeft op de voedselinname en energieopname bij mensen. Het onderzoek is gepubliceerd in het British Journal of Nutrition. Lees verder
Wie dacht dat lightdranken goed zijn om calorieën te besparen, heeft het helaas mis. Uit nieuw Texaans onderzoek blijkt dat lightdranken wel dik maken. Lees verder
‘Koolhydraten worden door verschillende diëten (dr. Frank, Montignac, Atkins, etc.) ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.’ Dit komt naar voren in het artikel Meningen over verzadigd vet, zout, suiker en vezel, in het juninummer van Voeding Nu.
In het artikel laten drie deskundigen zich uit over het gezonder maken van producten. Ze geven hun mening over de inspanningen die bedrijven hebben gedaan voor het verlagen van verzadigd vet, zout en suiker en het verbeteren van de vezelinname.
De DVN, Diabetes Vereniging Nederland, Amsterdam en omstreken organiseert een basiscursus Diabetes.
Deze basiscursus bestaat uit 5 bijeenkomsten, die plaats vinden op de donderdagen
9, 16, 23 en 30 juni en 7 juli a.s
Plaats: Sint Lucas/Andreas Ziekenhuis
Tijden: 19.00 tot 21.30 uur
Kosten: € 20.-; de partner van de cursist kan gratis meedoen.
De meeste ziektekostenverzekeraars vergoeden deze kosten.
Cursusleiders: Els Mandemaker en Ineke van Koert.
Opgave: DICA, 020-683 3397 of post@dvn-amsterdam.nl
Uitgebreider informatie vindt u op www.dvn-amsterdam.nl
(RS)
De drang om zoete voedingsmiddelen te eten hoeft niet onderdrukt te worden, het moet alleen goed worden begeleid. Dit vertelden gezondheids- en voedingsdeskundigen bij de International Sweeteners Association’s conferentie in Brussel op 19 mei.
De wetenschappers concludeerden op de conferentie dat laagcalorische zoetstoffen een efficiënte oplossing zijn bij de bestrijding van overgewicht en obesitas. Er worden niet teveel calorieën gebruikt en de consument kan gewoon de zoete producten blijven gebruiken.
Op maandag 14 maart 2011 besteedde het consumentenprogramma Radar aandacht aan de voedingswaarden van babyvoeding. In deze uitzending werd gemeld dat potjes en papjes minder gezond zijn, omdat deze veel suiker zouden bevatten. Het Voedingscentrum wil benadrukken dat voorverpakte babyvoeding niet per se ongezond zijn. Lees verder
Recente Reacties