Cola-light smaaktest

Vaak  als mensen minder suiker willen gebruiken kiezen ze voor de cola light variant.Maar wat vindt men van de smaak? Het testpanel van Kassa proefde blind en hieronder volgen de resultaten:

Regular Coca Cola kwam met afstand als beste uit de paneltest van cola’s in ‘Kassa Magazine 1′. Echter wel buiten mededinging! Want eigenlijk ging het hier om een smaaktest van light-cola’s. Twee gewone merkcola’s waren stiekem toegevoegd. Regular Coca Cola scoorde een 7,6 tegenover de gewone Pepsi met een 6,0. Coca Cola viel ook in de prijzen bij de light-varianten: Zero kreeg, met een 6,6, het predikaat ‘Kassa’s Keuze’.

Lees verder


Taboe overmatig alcholgebruik bij vrouwen

Ongeveer 1 op de 5 vrouwen zou graag minder willen drinken. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van verslavingspraktijk Spoor6.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat 23 procent van de vrouwen dagelijks alcohol drinkt. Bovendien drinkt 28 % van de ondervraagden meer dan tien glazen per week. De richtlijn voor aanvaardbaar alcoholgebruik ligt voor vrouwen volgens het Trimbos Instituut op zeven glazen per week.

 

Lees verder

Je lever in januari `detoxen` is nutteloos

Een maand de drank laten staan na alle alcohol van de feestdagen is zinloos. Als je je lever wilt sparen, kun je beter het hele jaar door een paar dagen per week niets drinken. Dit zegt de British Liver Trust.

 

 

Lees verder

`Geen suiker toegevoegd` binnenkort duidelijk

In de toekomst komen nieuwe consumentvriendelijke regels voor etikettering van vruchtensappen en nectars, vastgelegd door het Europees Parlement. Op die manier komt een eind aan misleidende benamingen van gemengde sappen en etiketten met “geen suiker toegevoegd”.

 

 

Lees verder

Tieners kiezen minder vaak voor frisdrank door calorie-informatie

Uit onderzoek van de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health blijkt dat tieners liever kiezen voor een flesje water dan voor cola, vanwege het aantal calorieën.
Lees verder

Koffie verkleint de kans op baarmoederkanker

Uit een langdurige studie van 26 jaar onder 70.000 vrouwen is gebleken dat wie 4 kopjes koffie per dag dronk, 25 procent minder kans had om baarmoederkanker te ontwikkelen. Dit was in vergelijking met wie minder dan een kopje koffie per dag dronk.

Ook zou het oestrogeengehalte door het drinken van koffie naar beneden worden gehaald. Een verhoogd oestrogeengehalte zou ook een oorzaak kunnen zijn van de ziekte. Lees verder


Aardbeien beschermen maag tegen alcohol

Als je graag een stevige borrel drinkt is het verstandig om flink aardbeien te eten. Uit onderzoek bij ratten blijkt namelijk dat het eten van aardbeien de schadelijke effecten van alcohol op de maag vermindert.

Lees verder

Overgewicht veroorzaker leververvetting

Leververvetting wordt niet alleen door alcohol veroorzaakt, maar ook door overgewicht. Overgewicht is zelf de grootste veroorzaker. Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum. Lees verder

Hoe verslaafd ben jij aan je koffie?

Koffieverslaving is een milde verslaving. Je verlangt ’s ochtends naar een kopje koffie. Als je je vaste dosis overslaat krijg je ontwenningsverschijnselen, zoals hoofdpijn. Daarmee staat koffieverslaving model voor ernstigere verslavingen, zoals die aan morfine en cocaïne.

 

 

Lees verder

Groter risico op borstkanker door overgewicht

Uit Brits onderzoek blijkt dat overgewicht (BMI boven 25) een belangrijke risicofactor is voor de meest voorkomende vorm van borstkanker bij oudere vrouwen, belangrijker dan alcohol en roken. Het onderzoek is gepubliceerd in het British Journal of Cancer. Lees verder