- Home
- Rubriek: Vlees, vis & vleesvervangers
In België krijgen 600 Belgische soldaten als proef minder vlees voorgeschoteld om overgewicht tegen te gaan. Zes op de tien militairen kampen namelijk met overgewicht. Lees verder
Jonge vrouwen kunnen hun risico op hart- en vaatziekten verlagen door vette vis te eten die rijk is aan omega-3 vetzuren. Dit concluderen onderzoekers van het Deense Statens Serum Institut.
Het meeste onderzoek naar omega 3 vetzuren en hart- en vaatziekten richt zich op mannen. Bij studies naar vrouwen worden vrouwen in de vruchtbare leeftijd vaak over het hoofd gezien. De Deense wetenschappers keken juist naar gegevens van ruim 49.000 zwangere vrouwen van gemiddeld dertig jaar.
De nonnen in het klooster van Megen hoeven geen worst meer. Het was in het Brabantse dorp altijd een traditie voor trouwende stellen om een worst langs te brengen in het klooster. Dat zou geluk brengen. Maar de nonnen zijn vegetariër geworden. In plaats van worst willen de nonnen daarom voortaan liever kaas, fruit of eieren.
Bron: Rtl nieuws
Voedingsbedrijf Proviand zal samen met Albron Catering een proef gaan draaien met een nieuw vleesalternatief. Het product onderscheidt zich van de concurrentie omdat het geen soja en E-nummers bevat.
Uit een onderzoek onder 546 jongeren blijkt onder meer dat 11 procent van de jongeren vegetarisch is, 25 procent van jongeren dagelijks vlees eet en dat 75 procent van de jongeren duurzaam eten in de kantine wil.
Dit werd bij de persconferentie ‘Vlees versus Vega – The Battle’ in het ROC Mondriaan in Den Haag voor scholieren van het voortgezet onderwijs die schrijven voor de schoolkrant naar voren gebracht. Voedingscentrum wil leerlingen bewuster maken over hun voedingskeuze en probeert met de persconferentie voor de schoolkranten een zo breed mogelijk publiek jongeren te bereiken.
Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat Nederlanders te weinig fruit, groente en vis eten. Vrijwel alle kinderen vanaf 7 jaar eten niet genoeg groente. Slechts 1 tot 2% eet wel voldoende groente, dus minimaal 3 opscheplepels groente per dag. Bij de volwassenen is dit maximaal 14%. Lees verder
Voeding die acne helpt voorkomen en bestrijden
Vitamine A: “Vitamine A helpt de huidcyclus te reguleren, zodat eiwit en talg niet vast komen te zitten onder de huid,” aldus Marmur. “Het is het hoofdingrediënt van Accutane, een medicijn tegen acne. Goede voedingsbronnen van vitamine A zijn visolie, zalm, wortelen, spinazie en broccoli. Te veel vitamine A kan echter schadelijke bijwerkingen opleveren. Beperk je dagelijkse doses tot 10.000 IE en slik het nooit als je zwanger bent of borstvoeding geeft.” Lees verder
Voor en mooie huid zonder puistjes zou het helpen om bepaalde voedingsmiddelen te vermijden en specifiece voedingsmiddelen juist te consumeren. Maar klopt dit? Meer dan een derde van de mensen met acne zegt een relatie te zien tussen hun voeding en de ernst en hoeveelheid van puisten. Maar er bestaat nog steeds geen hard wetenschappelijk bewijs voor. Lees verder
Wegens het succes en de vele positieve reacties op de eerste editie afgelopen jaar, vindt ook in 2011 weer de Week van de Vleeswaren plaats. De week van zaterdag 24 september tot en met zaterdag 1 oktober staat in het teken van eindeloze variatie in vleeswaren. Op de website vindt u een overzicht van de geplande activiteiten voor de tweede editie van de Week van de Vleeswaren en verrassende lunchrecepten met vleeswaren.
Bron: http://www.weekvandevleeswaren.nl
(MB)
In Groot Brittannië wordt vanaf vandaag bij elk Mc Donald’s-gerecht de hoeveelheid calorieën aangegeven. Het aangeven van de calorieën maakt deel uit van een programma van de Britse overheid om zo overgewicht tegen te gaan. Lees verder
Recente Reacties