Rubriek: Sport

Sport

De ‘gezonde’ sportkantine

Bijna overal wordt gezonde voeding gepromoot: via de televisie, op school en op straat. Toch blijkt de praktijk soms anders. Steeds meer scholen hebben de keuzes in de kantine al aangepast. Zo zijn er meer gezondere keuzes zoals fruit, broodjes gezond of smoothies en sappen. Helaas blijkt uit onderzoek van de NOS dat lang niet

Lees verder...

Hoeveel moet je bewegen?

          De beweegnorm was altijd 5 keer per week 30 minuten matig intensief en 1-2 keer per week intensief 60 minuten voor volwassenen. Kinderen zouden iedere dag 1 uur moeten bewegen. Maar deze norm is nu aangepast. We zitten te veel en te lang achter elkaar! De nieuwe norm is dat

Lees verder...

Tips voor de Nijmeegse vierdaagse

Yes, de Nijmeegse vierdaagse is weer begonnen. Dat betekend een hoop kilometers en dus hoort daar een goede voeding bij. Als je aan zo iets begint moet je uiteraard goed voorbereid zijn. Gelukkig hebben wij een aantal tips op een rijtje gezet: Om optimaal te kunnen presteren is het belangrijk om je goed voor te

Lees verder...

Wat kun je het beste eten voor het sporten?

Veel mensen zijn begonnen met hun goede voornemens: Sporten.  Bij sporten is voeding een belangrijke factor. Dit beïnvloedt onder meer je prestaties. Het hangt er ook vanaf wat je doel is. Wil je afvallen, fitter worden of juist aankomen in gewicht? Wat kun je het beste eten voor, tijdens en na het sporten? Probeer 2

Lees verder...

The Daily Mile in Nederland

De Nederlandse bevolking wordt steeds zwaarder. Waaronder ook jonge kinderen. In juli van dit jaar bleek dat één op de acht kinderen te zwaar is. Twintig jaar geleden was dit nog maar de helft. Er wordt dan ook verwacht dat deze groep van kinderen met overgewicht in de komende jaren steeds groter wordt. Daarom is

Lees verder...

Bewegen in het zwembad, komt u ook?

Al een aantal jaar geven wij, fysiotherapeut Wesley Douma en diëtist Tilly Zuidema, de cursus “Baas over eigen suiker’ in zwembad Sportfondsenbad Amsterdam Oost. Deze cursus houdt in dat de deelnemers (mensen met diabetes over groot risico op diabetes) 2 keer per week hydrotherapie krijgen en 1 keer per 2 of 3 weken voedingsvoorlichting. Door

Lees verder...

GRATIS VETMETING!

A.s maandag 19 september is het de dag van de diëtist en dat willen wij natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Als je jarig bent trakteer je meestal en daarom kunt u vanaf nu een afspraak bij ons maken voor een gratis vetmeting voor op de dag van de diëtist. Bent u altijd al nieuwsgierig

Lees verder...

Hoe voorkom je aankomen tijdens vakantie?

Ben je ook voordat je op vakantie ging extra op je eetpatroon gaan letten en extra naar de sportschool gegaan? En dan toch zijn er nadien wat kilo’s bij gekomen. Komt dit je bekend voor? Als je een beetje oplet tijdens je vakantie, kun je de schade beperken. Probeer op vakantie zoveel mogelijk de regelmaat

Lees verder...

Tips voor de Nijmeegse vierdaagse

De vierdaagse rond Nijmegen wordt deze week voor de 100ste keer gehouden! Voor iedereen die mee doet hebben wij hier een aantal voedingstips om de vierdaagse goed af te ronden, ondanks het warme weer. Speciaal voor deze editie is er een extra lange route toegevoegd van 55 km! Om deze route en alle andere routes

Lees verder...

Eiwitshakes wel of niet nodig voor een sporter?

Shakes verrijkt met eiwitten worden in de sporterswereld veel gebruikt. Maar wat is nu eigenlijk een eiwit en hoeveel heb je er precies van nodig? Eiwitten komen als bouwstoffen voor in alle cellen en weefsels van het lichaam zoals in bot, spieren, bloed en in je centraal zenuwstelsel. Daarnaast hebben eiwitten tal van andere belangrijke

Lees verder...