Hoe voorkom je aankomen tijdens vakantie?

Ben je ook voordat je op vakantie ging extra op je eetpatroon gaan letten en extra naar de sportschool gegaan? En dan toch zijn er nadien wat kilo’s bij gekomen. Komt dit je bekend voor?

Als je een beetje oplet tijdens je vakantie, kun je de schade beperken. Probeer op vakantie zoveel mogelijk de regelmaat (minimaal 3 keer per dag eten, zodat je niet op vreemde tijden erge trek krijgt en dan in de verleiding komt om ‘lekkere’ dingen te eten) erin te houden en alcohol met mate te drinken. Vooral in warme landen is voldoende water drinken heel belangrijk. Bij de lokale supermarkt kun je gezonde tussendoortjes inslaan, zoals bijv. fruit of wat magere yoghurt.
Als je uit eten gaat kun je het beste kiezen voor gegrild vlees of vis en je zou kunnen vragen of ze de sausjes apart willen serveren. Zo kun je zelf de hoeveelheid bepalen. Groente en salades kun je volop eten. Probeer niet te veel olie te (laten) gebruiken.
Tenslotte: Probeer op de portiegrootte te letten. Bij een buffet is dat makkelijk. Je kunt ook evt. 2 voorgerechten nemen of alleen een hoofdgerecht. Als toetje zou je voor fruit kunnen kiezen.

En probeer zoveel mogelijk te bewegen! Maar geniet ook van je welverdiende vakantie

Maak een afspraak met jezelf wat na je vakantie met je gewicht gebeurd mag zijn (wat dus reëel is). Stabiel of misschien 1 kilo aan ook oké. Dan heb je een goed gevoel over jezelf als dat gelukt is.

MB/RS/TZ

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>