Tips voor de Nijmeegse vierdaagse

nederland in rood-wit-blauw

De vierdaagse rond Nijmegen wordt deze week voor de 100ste keer gehouden! Voor iedereen die mee doet hebben wij hier een aantal voedingstips om de vierdaagse goed af te ronden, ondanks het warme weer. Speciaal voor deze editie is er een extra lange route toegevoegd van 55 km! Om deze route en alle andere routes van de vierdaagse  te kunnen voltooien, is een goede voorbereiding een must.
Niet alleen het oefenen van de  afstanden om de tocht te kunnen finishen is belangrijk, maar ook  een goede voorbereiding van je voeding tijdens de tochten is van belang.
Neem tijdens je rust momenten zowel eiwitten om de spieren te ondersteunen als koolhydraten voor die extra energie die nodig is om je over de finish te helpen. Vergeet daarbij niet te drinken!

Voor je eiwitten kun je denken aan yoghurt, kwark of een plakje kaas en voor je koolhydraten kun je denken aan fruit, een broodje of een isotone drank. Probeer elk uur iets van koolhydraten te eten of te drinken. Vul je vocht goed aan zowel tijdens de tocht als erna als je een dorst gevoel krijgt, ben je eigenlijk al te laat. Ook van belang is dat je binnen 2 uur na de tocht zorgt voor inname van 20 gram eiwitten met daarnaast een koolhydraatrijke maaltijd. Dit zorgt voor een sneller herstel en zo kun je er de volgende dag weer tegen aan! Een glas of pakje (soja) chocolademelk is hier een goed voorbeeld van!

LS/RS

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>