Wat kun je het beste eten voor het sporten?

SportVeel mensen zijn begonnen met hun goede voornemens: Sporten.  Bij sporten is voeding een belangrijke factor. Dit beïnvloedt onder meer je prestaties. Het hangt er ook vanaf wat je doel is. Wil je afvallen, fitter worden of juist aankomen in gewicht?

Wat kun je het beste eten voor, tijdens en na het sporten?

Probeer 2 uur voor het sporten geen zware maaltijd meer te eten, dan gaat de energie en zuurstof namelijk naar de vertering en die energie heb je juist nodig om te sporten. Je kunt het beste iets kleins eten waar koolhydraten in zitten, zoals b.v. een banaan of krentenbol.

Probeer tijdens het sporten voldoende te drinken, neem kleine slokjes. Als je langer dan een uur traint, dan kan het nodig zijn om het water aan te lengen met wat extra energie, b.v. met vruchtensap. Je zou zelf een isotone drank kunnen maken van 50% water en 50% vruchtensap.

Probeer na het sporten iets te nemen waar eiwitten in zitten, zoals een bakje kwark, een ei, wat noten of een stukje vlees, vis of kip. Eiwit helpt bij de opbouw van je spieren. Er is veel onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het goed is om na het sporten een glas of pakje chocolademelk te nemen.

Wil je een persoonlijk voedingsadvies? Dan kun je een afspraak bij ons maken.

MB/RS

 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>