In landen waar
tijdens kinderprogramma’s op televisie veel reclame voor voeding wordt getoond,
zijn kinderen vaker zwaarlijvig. Dat blijkt uit een onderzoek dat de
internationale task force voor zwaarlijvigheid uitvoerde in de VS, Canada en
tien Europese landen, waaronder Nederland, Zweden en Finland. De resultaten zijn
verschenen in Obesity Task Force en staan ook in de Gezondheidsbrief van het UZ
Leuven.Niet alleen het aantal reclames is belangrijk, ook de inhoud speelt een rol. Het
aantal kinderen met overgewicht lag beduidend hoger in landen waar meer reclames
voor vette en zoete producten worden vertoond. "Maatregelen om kinderen te
beschermen tegen ongezonde advertenties lijken daarom wenselijk", luidt het in
de UZ Gezondheidsbrief.
Een goed idee lijkt mij als er reclames komen waarin we kinderen meer zien buiten spelen of sporten!
Bron: Gezonderworden.nl
ik vind dat er meer moet gezegt worden over het invloed op kinderen, en de ouders. want natuurlijk zijn het niet alleee de reclames