Campagne blauwe en groene vinkjes weg

vinkjeEen vervolg van onze blog eerder deze week over de groene en blauwe vinkjes, nu er nieuws is dat de Consumentenbond een campagne gestart is om de vinkjes weg te krijgen. Zij heeft onderzoek gedaan naar de bekendheid van de vinkjes en ondanks jarenlang reclame maken/campagne voeren zijn de vinkjes helemaal niet duidelijk  voor de mensen.

 

Wat ook vreemd is is dat het vinkje op producten staat die helemaal niet zo gezond zijn, zoals popcorn, wicky, chocomelk en mueslirepen. Dus eigenlijk misleidend! Alleen wegens toevoeging van bepaalde vitamines ineens vinkwaardig?

Zelf heb ik altijd gedacht dat de vinkjes mensen passief zouden kunnen maken. Zo van: o vinkje, is goed; ik hoef niet meer na te denken of het product wel zo gezond is. Ze bekijken het etiket met de ingrediëntendeclaratie dan niet eens meer. Wil je je bewust worden van wat je eet, moet je toch eerst ‘echt weten’ wat je eet.

(TZ)

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>