Uit onderzoek van Test-Aankoop, een Belgische consumentenorganisatie, blijkt dat producten van discounters zoals de Aldi en Lidl goedkoper zijn dan de A-merken, maar kwalitatief even goed.Test-Aankoop heeft 21 voedingstesten van de afgelopen 5 jaar geanalyseerd. De conclusie was wanneer de producten alleen op smaak worden beoordeeld, halen de A-merken en de huismerken een gelijke score. De huismerken van harddiscounters als Aldi en Lidl scoren minder goed dan de huismerken van supermarkten in België als Delhaize en Carrefour. Slechts één op de drie wordt als goed of zeer goed bestempeld.
Smaak is natuurlijk niet alleen belangrijk, maar de voedingswaarde zegt ook veel over een product. Test-Aankoop heeft daarom ook de voedingswaarde en etiketten bestudeerd. De Aldi en Lidl scoren in deze categorein erg goed en eindigen zelfs hoger dan de A-merken en huismerken. Slechts 8% van hun producten wordt als zwak beschouwd. Bij de A-merken is dit percentage meer dan het dubbele.
Aldi en Lidl komen heel goed uit de test. Hun producten zijn goedkoper dan A-merken, maar de smaak en voedingswaarde zijn gelijk
Bron: Voeding Nu