Tips voor de R in de maand

Snotteren, hoesten, keelpijn en niezen: met de kortere dagen en het slechte weer kan je weerstand wel een boost gebruiken! Met deze gezonde voedingstips houd je je weerstand op peil en geef je bacteriën en virussen geen kans.

1. Eet veel groente en fruit
Zo krijg je voldoende vitamines en mineralen binnen. Vooral mandarijnen, sinaasappels en kiwi`s bevatten veel vitamine C.

2. Eet vette vis
In deze donkere maanden maak je weinig vitamine D aan, terwijl juist deze vitamine belangrijk is voor je weerstand. Probeer 1 keer per week vette vis te eten (zalm, makreel, haring, sardientjes). Lust je geen vis dan kun je ook evt. visoliecapsules nemen.

3. Neem met regelmaat een kop soep
Onderzoek laat zien dat verse tomatensoep een goed middel is om verkoudheid en griep te voorkomen. Kippensoep is daarentegen weer een goede weerstand verhoger wanneer je al ziek bent geworden.

4. Kook met rode peper
Hete pepers activeren de afweercellen in je lichaam, waardoor je weerstand
tegen griep en verkoudheid verbetert.

5. Ga bijtijds naar bed
Ik merk het meteen; als ik te weinig slaap, dan word ik sneller verkouden. Het is toch vroeg donker, dus lekker vroeg naar bed!

MB

facebook share facebook share

1 Reacties // Reageer

One thought on “Tips voor de R in de maand

  1. Bianca

    en minstens 25 mcg Vit D3 van een goed merk,

    kinderen minstens 15 mcg,

    is een in vet oplosbare vit, goede vetten zijn ook, ongeroosterde noten en zaden, roomboter,extra viergine kokosolie en olijfolie, avocado.

    info, vit D en chronische klachten , : vermoeidheid, spier en gewrichtsklachten, immuunsysteem, hart en vaatziekten, botontkalking
    vit d , werkt samen met vit K2 ( tekort door bloedverdunners)en magnesium

    tekorten door: stress, antibiotica en veel medicatie,

    info, forums en artikelen, vit d tekort

    Voeding en fysieke degeneratie”
    Vet en cholesterol”

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>