Pesach Tips

Van 11 t/m 17 april is het Pesach, oftewel Joods Pasen. Met Pesach wordt de uittocht uit Egypte herdacht en  daarmee de bevrijding van het Joodse volk van de slavernij.

Tijdens deze dagen eten Joodse mensen die Pesach vieren geen gerezen of gegiste graanproducten. Daarom worden er Matzes gegeten, gemaakt van meel en water. Er zijn diverse soorten Matzes. Hieronder staat een tabel waarin je de verschillende soorten kunt vergelijken. Per stuk kun je zien hoeveel gram koolhydraten, vezels en kilocalorieën erin zitten.
Als je een koolhydraatbeperkt eetpatroon heeft is dit eigenlijk ook heel goed inpasbaar tijdens Pesach. Hier enkele tips:
1.    Als ontbijt kunt u yoghurt met amandelen + wat aardbeien of yoghurt met een avocado in stukjes erin.
2.    Als lunch kunt u een salade met 150 gram vis, kip of vlees + een dressing van olijfolie en citroen of azijn OF een omelet met groenten en evt. een beetje kaas
3.    Bij de warme maaltijd kunt u gewoon een stuk vis, kip of vlees nemen met een ruime portie groente met als bijgerecht courgette spaghetti, broccoli-of bloemkoolkugel of pastinaak.

MB/RS

 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>