Tips tegen winterdip!

Heb je last ven een winterdip of heb je gewoon even nergens zin in? Maak je geen zorgen, er zijn genoeg voedingsmiddelen die jou een goede stemming bezorgen. Zeg maar dag tegen dat rothumeur, want met deze voeding eet jij je gelukkig.

 

 

 

 

Eiwitten
Met voldoende eiwitten zorg je ervoor dat jij in een mum van tijd in de juiste stemming bent. Eiwitten zitten onder andere in vlees en vis. Maar ook met noten, linzen en melkproducten zoals b.v. magere kwark, krijg jij de nodige eiwitten binnen. Dit geeft ook meteen een verzadigd gevoel en houdt je spiermassa in stand. Probeer in ieder geval twee keer op een dag iets te eten dat eiwit bevat.

Vette vis
Om depressies tegen te gaan, kun je het beste vette vissoorten eten. Zo zit zalm, makreel en haring vol met omega-3-vetzuren en vitamine D. Hoe meer omega-3 je in je bloed hebt, hoe meer seratonine je lichaam aanmaakt. En laat dat nu net een hormoon zijn dat ervoor zorgt dat jij je gelukkiger voelt! Ook kan vette vis helpen tegen ontstekingen.

Vitamine B`s
Voor de aanmaak van gelukshormonen is het niet alleen handig om vette vis en voedingsmiddelen met eiwitten in huis te hebben, maar ook om regelmatig producten met vitamine B te eten. Dus kom maar door met die bananen (B6), varkensvlees (B1), noten (B3 en B5) vlees en kip (B12) en groene bladgroentes (B11)

Ga ook even lekker buiten wat zuurstof opsnuiven, dit is goed voor lichaam en geest!

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>