Supermarkten passen zich aan na onderzoek consumentenbond

Supermarkten blijken niet doof voor kritiek. Naar aanleiding van het onderzoek van de consumentenbond hebben supermarkten aangekondigd een gezonde keus makkelijker te maken. Uit het onderzoek 'Super gezonder' scoorden namelijk 7 van de 10 grote supermarktketens ‘matig’. (lees hier bericht)

DekaMarkt wil fruit bij de kassa’s neer gaan
leggen in plaats het verleidelijke snoep. Ook de Plus en
de Albert Heijn hebben aangekondigd het snoepgoed bij de kassa’s weg te
halen.

De consumentenbond noemt het een voorzichtig begin en roept ook andere supermarkten op het voorbeeld van de Dekamarkt, Plus en Albert Heijn te volgen.

Verder zien ze graag het het beleid breder aangepast aan de hand van het volgende zogenaamde ´boodschappenlijstje´:

  • meer gezonde aanbiedingen;
  • geen snoep op kinderhoogte;
  • volledige voedingswaarde op alle producten;
  • minder zout en verzadigd vet;
  • zorg voor zeurvrije kassa’s

Bron: consumentenbond

 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>