Tips om voldoende te drinken

Ons lichaam bestaat voor 58% uit water. Water is daarom essentieel voor ons lichaam en een belangrijke dorstlesser. Water ondersteunt de cognitieve en fysieke functies en helpt bij het reguleren van de lichaamstemperatuur. Koffie en thee zonder suiker en melk kunnen ook een bijdrage leveren aan de hoeveelheid vocht die we dagelijks nodig hebben. Koffie is niet geschikt voor kinderen en voor volwassenen is de richtlijn max. 4 kopjes per dag.

 

 

Een volwassene heeft 1,5- 2 liter vocht nodig per dag. Dit zijn 8 glazen of mokken van 200 ml, voor een kind is het advies om 8 glazen of mokken van 150 ml te nemen.

Tips:

  • Start de dag met een groot glas (lauw) water
  • Neem medicijnen met een groot glas water
  • Neem naast je kopje koffie een glas water
  • Neem voor elke maaltijd 1-2 glazen water
  • Voeg wat citroen, limoen, gember, komkommer, verse munt of wat rood fruit toe voor een verfrissende smaak
  • Gebruik af en toe evt. een klein scheutje suikervrije limonadesiroop (bijv. van Teisseire)
  • Varieer veel met thee en af en toe koffie of een glas (karne)melk of sojamelk of amandelmelk. Of heel af en toe light frisdrank of drinkyoghurt zonder toegevoegde suiker
  • Sommige mensen vinden mineraalwater lekkerder met (een beetje) koolzuur, dat mag natuurlijk ook!

 

MB

 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>