Hebben sporters sportdranken nodig?

Als je minder dan 1 uur sport is een sportdrank echt niet nodig en kun je gewoon water drinken. Als je langer sport dan kun je profijt hebben van sportdranken en dan de hypotone of isotone  sportdranken vanwege hun hoeveelheid koolhydraten. Maar lichamelijk doet het niets als je minder dan 1 uur sport, wel kan het mentaal helpen.

 

 

 

 

Of je nu kort of lang sport: vocht is belangrijk. Als het vochtverlies bij het sporten 1,7 % of meer is, dan moet je bij drinken. Weeg je daarom voor en  na het sporten. Hoe snel je vocht verliest hangt af van meerdere factoren: de intensiteit van het sporten, de duur ervan, de temperatuur, de luchtvochtigheid, maar natuurlijk ook van jezelf. Het is een kwestie van veel proberen om erachter te komen wat bij jou past.

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>