Eiwitrijk ontbijt handig bij afvallen?

Uit een onderzoek van van de University of Missouri blijkt dat vrouwen die  de ochtend beginnen met een eiwitrijk ontbijt (30-39 gram eiwit) zich voller voelen en tijdens de lunch minder calorieën innemen dan de proefpersonen die het eiwitarme ontbijt aten of helemaal niet ontbeten. Totaal hoeveelheid kilocalorieën was gelijk, namelijk circa 300 kcal.

 

 

Dat eiwitten het meest verzadigen in de voeding is inmiddels wel bekend. Kijk maar naar de vele koolhydraatbeperkte diëten, waar je meer eiwitproducten mag/moet eten om te compenseren voor de energie die je mist vanuit de koolhydraten. Dus zo verrassend is deze uitkomst niet. Het is alleen wel goed om bevestigd te zien dat een maaltijd die dezelfde totaal hoeveelheid kilocalorieën bevat maar verschilt in verdeling voedingsstoffen (meer of minder eiwit) effect heeft op je verzadigingsgevoel en hoe je trek en dus ook inname de rest van de dag verloopt. Als je op je gewicht wil letten, is dit heel nuttige informatie!

TZ

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>