Kleinere hersenen door fastfood

Uit een onderzoek gepubliceerd door het wetenschappelijke tijdschrift Neurology blijkt dat het eten van vet voedsel ervoor zorgt dat de hersenen krimpen. In fastfood zitten veel verzadigde vetten. Verzadigde, oftewel verkeerde vetten, zijn slecht voor de doorbloeding van de hersenen. Ook bevat fastfood weinig vitamine B, C, D en E die ook goed zijn voor de groei en ontwikkeling van de hersenen. ‘Vitamines en omega-3 vetten stimuleren bloedvaten in de hersenen’ verteld neuroloog Gene Bowman leider van het onderzoek. Omega 3 vetzuren zitten in vette vis, zoals zalm, makreel en haring. Het is dus belangrijk om voldoende van deze vetten binnen te krijgen en daarom het advies om 2 keer per week vis te eten, waarvan 1 keer per week vette vis. Ook door voldoende te variëren zorgt men ervoor dat men voldoende vitamines binnen krijgt.

Bron: RTL4 nieuws


Lees ook:Voedingscentrum geeft tips voor goede vetten bij peuters
Lees ook:Peuters en vet
Lees ook:Ook matig vis eten verkleint het risico op een hartinfarct
Lees ook:Kleinere kans op Alzheimer door eten vis
Lees ook:Het ene vet is het andere niet

Heb jij Dieet.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


Geef een reactie