Bewijs: Water drinken vòòr de maaltijd helpt bij afvallen

glas-waterHet advies “drink water voor de maaltijd” als hulpmiddel bij afvallen is nu voor het eerst  wetenschappelijk bewezen. Brenda Davy, een voedingsonderzoeker aan het Virginia Tech in Blacksburg presenteerde op een bijeenkomst van de American Chemical society in Boston onderzoek waaruit blijkt dat water drinken voor de maaltijden helpt bij afvallen.

Het onderzoek werd gedaan bij 40 volwassenen (55-75 jaar) met overgewicht of obesitas. Ze aten per dag drie gezonde maaltijden met in totaal 1.200 tot 1.500 kilocalorieën. De helft van de deelnemers moest voor elke maaltijd een flesje water (ca. 475 ml) leeg drinken. De anderen kregen dezelfde hoeveelheid water, maar geen voorwaarde over het drinkmoment. Twaalf weken later waren de waterdrinkers 44% meer gewicht kwijt dan de andere deelnemers. Het effect is in het onderzoek van Davy overigens niet te zien bij jongere volwassenen. Een verklaring hiervoor zou zijn dat het maagdarmkanaal langzamer ledigt bij het ouder worden.

Bron: http://www.nieuwsvoordietisten.nl

(MB)


Lees ook:Vezels in graanproducten remmen de eetlust
Lees ook:Supplementen om af te vallen?
Lees ook:Feit of Fabel: afvallen van water
Lees ook:Dunner of mooier door water?
Lees ook:Soja bij gewichtscontrole

Heb jij Dieet.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


Geef een reactie