- Home
- Hart- en vaatziekten
- Drink groene thee voor een gezond hart
Als fanatieke groene thee drinker sprak mij onderstaande bericht natuurlijk zeer aan.
Dagelijks enkele koppen groene thee drinken is goed tegen hart- en vaatziekten. Japanners die meer dan vijf koppen per dag dronken hadden een 26 procent lagere kans om te overlijden aan een hart- en vaatziekte dan diegenen die minder dan een kop per dag consumeerden. Eerder onderzoek toont aan dat het drinken van groene thee het risico op hartziekten verkleint.
Dit is het resultaat van een jarenlang onderzoek onder meer dan 40.000 Japanners tussen de 40 en 79 jaar.
Maar de studie heeft geen bewijs gevonden voor het vermeende positieve effect van groene thee op kanker. Dat stelt de Japanse onderzoeker Shinichi Kuriyama van de Tohoko University Graduate School of Medicine.
Hij publiceerde zijn resultaten in het nieuwste nummer van het Journal of the American Medical Association.
Kuriyama denkt dat groene thee mensen beschermt tegen hart- en vaatziekten door de aanwezige antioxydanten.
Bron: Elsevier
Lees ook:Door groene thee minder beperkingen bij het ouder worden
Lees ook:Groene thee voorkomt hartaandoeningen
Lees ook:Groene thee heeft cholesterolverlagende werking
Lees ook:Groene thee beschermt niet tegen borstkanker
Lees ook:Groene thee kan slecht cholesterol verlagen
Heb jij Dieet.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!