Tips voor een gezond ontbijt met groenten

Voor veel mensen is het lastig om voldoende groente binnen te krijgen. Je hoeft natuurlijk niet de aanbevolen 250 gram allemaal bij het avondeten te eten. De meeste mensen weten ook wel dat ze een salade bij de lunch kunnen nemen of snoeptomaatjes tussendoor. Maar bij het ontbijt ontbreekt vaak de groente. Op je boterham met kaas of vleeswaar zou je ook (naast de bekende tomaat en komkommer) bijv. radijs, paprika, alfalfa, avocado of groentespread.

Ook kun je een lekkere omelet maken met groente die je misschien over hebt, zoals ui, prei, paprika, spinazie, tomaat etc. Voor mensen met weinig tijd in de ochtend zou een groente smoothie een idee zijn, die kun je de avond van tevoren al maken. Of toch een salade in de ochtend, dat is misschien wel zo lekker met de huidige zomerse temperaturen. In het buitenland eten mensen dat wel vaker, bijv. met volkoren couscous of quinoa.

MB/RS

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>