Voedingsmiddelen voor een platte buik

Een gezond en caloriearm voedingspatroon, veel frisse lucht en sport dragen bij aan een platte buik. Onderstaande voedingsmiddelen kunnen het proces van een mooie platte buik versnellen. Ze verminderen de zin in eten, geven een langer verzadigend gevoel, stimuleren het metabolisme en beperken de opstapeling van vocht rond de buik.

Amandelen bevatten veel vitamine E en proteïne, wat goed is voor je huid. Daarnaast zorgen de vele vezels voor verzadiging. Amandelen bevatten veel calorieën, maar ze dragen niet bij tot buikvet.

Havermout vult, als je dit als ontbijt neemt, heb je energie voor de hele dag en krijg je minder snel honger. Het kan zelfs je cholesterol verlagen.

Vet kan je helpen gewicht te verliezen. Meervoudig onverzadigde vetzuren, die je bijvoorbeeld in olijfolie vindt, kan honger beperken. Het bevat ook van nature oliezuur, wat de afbraak helpt van overtollige vetten in het lichaam.

Bonen zitten vol voedzame stoffen, waaronder proteïne en vezels, tegelijkertijd zijn ze arm aan calorieën en geven ze langzaam energie vrij. Dit betekent langer een vol gevoel, de proteïnes helpen bij de opbouw van spieren en houden je strak.

Munt heeft helende en kalmerende effecten op het spijsverteringsstelsel waardoor munt goed is voor je gezondheid. De makkelijkste manier om hiermee een platte buik te krijgen is door drie kopjes muntthee per dag te drinken. 

Groene thee helpt je lichaam overtollige stoffen af te voeren en vermijdt een opgeblazen gevoel. Dit versnelt zelfs het metabolisme, wat de verbranding van overtollig lichaamsvet stimuleert.

Zeewier bevat veel jodium, wat de snelheid van vetverbranding verhoogt. Het bevat verschillende mineralen die helpen bij de afbraak van buikvet, dit voert ook vocht af.

Appelciderazijn werkt als een digestivum en bevecht schadelijke bacteriën in de darmen, spoelt giftige stoffen weg en voorkomt waterophoping aan de buik. Gebruik het bij gekookte groenten of als dressing bij een salade.

Veenbessensap bevat veel vitamine C en moedigt het lichaam aan om overtollig vocht af te voeren.

Asperges zitten boordevol vitamine A, B, C en E, maar ze bevatten daarnaast ook zink en kalium, wat vochtafdrijvend werkt.

Tomaten bevatten antioxidanten, ze beperken ontstekingen en waterophoping. Daarnaast onderdrukken ze het hongergevoel en regelen ze metabolische snelheid.

Chili aan je maaltijden toevoegen geeft een boost aan je metabolisme, waardoor je vet sneller verbrandt. Een chili bevat een dagvoorraad van betacarroteen en dubbel zoveel als de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C.

Bananen dragen, in tegenstelling tot wat velen geloven, bij tot gewichtsverlies. Het is een belangrijke bron van zink, zorgt voor een langzame vrijmaking van energie en bevatten veel vezels.

Komkommer is een natuurlijk diureticum, het voorkomt dus vochtophoping en een opgeblazen gevoel.

Waterkers zit vol voedzame stoffen als vitamine B1, B2, B6, C en E, maar ook mineralen, caroteen en kalium. Het werkt reinigend, helpt bij de vertering en voedt de huid. Als laatste is het een goede bron aan jodium.

Venkel stimuleert dankzij Vitamine C, kalium en mineralen je gezondheid en wordt al lang gebruikt als remedie voor verteringsproblemen. Het bevat veel vezels en stimuleert een gezonde vertering, voert giftige stoffen en overtollige vloeistoffen af. Venkelthee onderdrukt de honger.

Bron: HLN.be

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>