Herfstfruit op verschillende manieren te eten!

Nu de herfst begonnen lijkt te zijn en het echt weer wat kouder wordt,  is het belangrijk om gezond te blijven eten zodat je weerstand zo optimaal mogelijk is. Voldoende bewegen en genoeg uren slaap horen daar ook natuurlijk bij.

Qua voeding bevat fruit veel goede vitamines, zoals vitamine C, mineralen en vezels. Echte soorten herfstfruit zijn: peren, appels, bramen en pompoen als herfstgroente. Aanbevolen wordt om minimaal 2 porties fruit te eten. Hoe zou je dat kunnen doen?

Op je brood zou je bijv. cottage cheese met geraspte appel of plakjes peer kunnen doen evt. met wat kaneel. Bramen zou je door de yoghurt of vla kunnen doen. Van pompoen zou je heerlijke pompoensoep kunnen maken. Eenvoudig met wat groentebouillon, zout en peper gepureerd met een staafmixer. Als je wat meer smaak wilt kun je eventueel ook ui, knoflook of verse rode peper of tabasco toevoegen. Afmaken op bord/kom met verse koriander en geitenkaas er over heen gebrokkeld.

Wil je meer advies over hoe je voldoende fruit (en groente) kunt eten? Of hoe je je kinderen aan fruit eten kunt leren wennen? Een diëtist zou je daarbij kunnen helpen.

MB/TZ

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>