Zomerfruit!

De de zomer staat in het teken van veel fruit soorten, zoals aardbeien, bramen, blauwe besjes, perziken, nectarines, frambozen. De rode vruchten zoals aardbeien, frambozen, blauwe besjes en bramen bevatten weinig calorieën. Bijvoorbeeld een schaaltje van 100 gram aardbeien bevat maar 25 kilocalorieën en 5 g koolhydraten.  Rood fruit is een goede aanvulling bij je ontbijt. Voeg wat rood fruit toe aan je yoghurt, kwark of havermoutpap en je ontbijt is compleet! Natuurlijk kun je fruit ook zo eten of voeg bijvoorbeeld wat aardbeien toe aan je kan met water voor een sprankelend en zomers effect.

Momenteel is het ook kersentijd, maar pas op met deze heerlijke vrucht. Er zitten namelijk heel veel suikers in. Kersen bevatten het dubbele aantal calorieën en koolhydraten dan aardbeien, namelijk 54 calorieën en 12 g koolhydraten per 100 g. Vooral voor mensen met diabetes of een koolhydraatbeperkt dieet is het goed hier rekening mee te houden.

 

MB/RS

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>