Waar is gember allemaal goed voor?

Gember kun je met recht een superfood noemen. Gember zou het immuunsysteem een boost geven en een gunstige invloed hebben op de spijsvertering en stofwisseling. Daarnaast heeft gember een antibacteriële werking en helpt de wortel tegen keelpijn en nog veel meer. Genoeg reden om gember wat vaker te eten.

Je kunt gember vers eten of in poedervorm, verwerken in een gerecht of er heel gemakkelijk thee van zetten (gooi een vers stukje in gekookt water en laat even trekken).

 

 

Deze ‘wortel’ zit bomvol antioxidanten en zorgt ervoor dat chemische toxische stoffen worden afgebroken en zich niet ophopen in het lichaam.

Gember stimuleert de bloedsomloop en wekt een gezonde transpiratie op. Op die manier verlaten afvalstoffen je lichaam: een natuurlijke detox.

Gember is goed voor je spijsvertering. Bij je sushigerecht wordt daarom ook gember aangeboden. Gember kalmeert de maag als je te veel van dat lekkers hebt gegeten. En helpt tegen een opgeblazen gevoel.

Gember is een geweldig (en bewezen) middel tegen wagenziekte, duizeligheid en misselijkheid. Gember werkt ook tegen ochtendmisselijkheid tijdens de zwangerschap.

Ben je van huis uit gevoelig voor kou? Of wat rillerig door de zomerse storm of regen? Gember verwarmt je lichaam van binnenuit.

Verschillende studies wijzen uit dat bij regelmatige inname van gember er een ontstekingsremmend effect kan ontstaan. Ontstekingsziektes als verschillende soorten reuma kunnen hier baat bij hebben. Keelpijn? Gember remt de keelontsteking, aldus de alternatieve geneeswijzen!

 

Bronnen: themindunleashed.org Preventievegezondheidszorg.com/gember.php
Reumafonds.nl Nu.nl

TZ

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>