Gelukkiger door een beetje sporten

Uit een studie van de Penn State University in Pennsylvania blijkt dat vrouwen van middelbare leeftijd gelukkiger worden van een beetje sporten in plaats van intensief sporten.

De studie toont aan dat vrouwen die een beetje sporten veel gelukkiger zijn en meer kans hebben om langer te blijven werken dan vrouwen die intensief sporten.

Vrouwen die wekelijks matig bewegen bleken zich twee keer fitter te voelen en hadden minder angstige en verdrietige gevoelens dan fanatieke sporters. Stevig wandelen, fietsen op een vlakke weg, tuinieren (bijv. harken en snoeien), tennis (dubbel), honkbal en softbal zijn voorbelden voor matig intensieve inspanning.

Hieronder nog wat tips van Healthylives.nl voor meer beweging:

1.  Kies de juiste sport

Een sport die je leuk vindt hou je langere tijd vol. Kies altijd voor een sport waarbij je je prettig voelt. De bewegingen en de intensiteit moeten bij je passen. Dit is één van de redenen dat er in fitnesscentra zoveel verschillende soorten cardio apparaten staan. De één zal het nooit prettig vinden om op een roeiapparaat te zitten, de ander vindt het geweldig.

2. Sport samen

Vaak krijg je meer motivatie door samen te sporten. Met een (vaste) sportpartner kun je elkaar oppeppen, of als dat nodig is over de streep trekken als het eens een keer moeilijk is om daadwerkelijk te gaan. Natuurlijk moet het samen sporten geen avond worden om bij te kletsen. Spreek met elkaar af dat je voor of na het sporten een uurtje plant om gezellig bij te praten.

3. Ga uit je werk direct naar de sportschool

Ook goed timen zorgt ervoor dat je meer beweegt. Ga direct uit je werk door naar de sportschool. Door eerst thuis op de bank te gaan liggen of te gaan eten neemt je motivatie om te gaan sporten flink af. Die bank ligt namelijk veel te lekker…

4. Ken de voordelen

Besef goed dat sporten zorgt voor ontspanning. Als je moe bent heb je vaak geen zin om te bewegen. Was je voor het sporten nog moe en zat je hoofd vol, je zult merken dat je na het sporten veel fitter bent en meer energie hebt. Je moet er van bewust zijn dat bewegen en sporten leiden tot een gezond lichaam en een gezonde geest. Het is preventief tegen stress en het geeft je energie om van je leven te genieten. Bovendien zorgt het sporten ervoor dat je in het dagelijks leven meer aan kan. Je wordt niet alleen lichamelijk sterker, maar ook geestelijk.

5. Beweeg op je werk

Heb je een keer geen tijd om te sporten dan kun je toch voor extra beweging zorgen. Ga op de fiets naar je werk, pak de trap in plaats van de lift, loop in je pauze buiten een rondje stevig door en haal vaker koffie voor je collega´s.

Bron: Healthylives.nl

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>