Tips voor nieuwjaarsborrels

Het is weer de tijd van de nieuwjaarsborrels. Terwijl je in de december maand waarschijnlijk ook al wat meer en anders gegeten hebt dan normaal. Misschien is je eetlust daardoor vanzelf al minder, maar veel mensen vinden het toch lastig.

Hierbij een aantal tips:

Als al die lekkere hapjes voor je neus staan, is het lastig om niet steeds wat te nemen. Help jezelf door niet bij de kaas, worst en chips aan te schuiven. Is de bittergarnituur op jouw tafel blijven staan? Deel ze dan even rond: jij hebt meteen contact met de anderen en je helpt de gastheer of -vrouw.

Neem een klein stuk taart óf sla de taart over en gun jezelf wat toastjes (liefst met bijv. vis, zoals gerookte zalm) of chips. Eet langzaam. Sommige mensen willen liever geen ‘nee’ van horen en schuiven je toch allemaal eten toe. Geef in dat geval een reden waarom je vandaag even niet zo veel wilt eten. ‘Nee, ik heb al heel veel gegeten vandaag’, of ‘Nee, ik heb de laatste tijd al heel veel taart gehad, volgende keer weer’ wordt waarschijnlijk wat makkelijker geaccepteerd dan ‘Nee, dankjewel.’

Steeds ‘Nee’ zeggen tegen drankjes of versnaperingen is ook niet nodig. Je kunt ook meedoen zonder uit de bocht te vliegen. Wissel alcoholische drankjes af met water en gun jezelf een bitterbal, maar laat die schaal ook gewoon eens voorbij gaan. Spreek met jezelf van tevoren af hoeveel je van plan bent te gaan eten. Ga nooit met een lege maag naar een receptie!

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>