Last van winterblues?

winterHeb je last van een winterdip of heb je gewoon even nergens zin in? Er zijn mensen die last hebben van de korte donkere dagen. Probeer zo gezond mogelijk te eten, dit kan helpen om je beter te voelen en minder snel ziek te worden.

Welke vitamines kunnen je helpen bij het verhogen van je energieniveau? Vitamine B is goed voor je energiehuishouding. Zo bevat banaan vitamine B6, noten vitamine B3 en B5, vlees, zuivel en kip vitamine B12 en groene bladgroentes vitamine B11. Vitamine C is goed voor je weerstand en zit b.v. in citrusfruit, maar ook in spruitjes.

Om je minder neerslachtig te voelen, kun je proberen vette vissoorten eten. Zo zit zalm, makreel en haring vol met omega-3-vetzuren en vitamine D. Vooral in de winter krijgen we door weinig zon ook niet veel vitamine D binnen. Daarnaast bevat roomboter van nature vitamine D, in margarine en halvarine is het toegevoegd en bevatten daardoor veel meer vitamine D. Ook kan vette vis helpen tegen ontstekingen.

Probeer even lekker naar buiten te gaan en wat zuurstof op te snuiven! Een wandeling kan je zowel geestelijk als lichamelijk goed doen. Voor meer tips over gezonde voeding, kijk op onze site.

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>