Lente-detox!

De lente is het ideale tijdstip voor een detox, maar de meeste mensen verstaan hieronder dat je jezelf een week moet verhongeren en overleven op enkel thee of sapjes. Je lichaam is perfect in staat om zelf toxische stoffen af te voeren.  Door te weinig calorieën op te nemen kun je namelijk met hoofdpijn, spijsverteringsproblemen en lusteloosheid te maken krijgen.

Maar de lente is wel de ideale periode om je eetgewoonten te veranderen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door typische lenteproducten te gebruiken zodat je je gezond en energiek voelt. Eet meer fruit, groenten, drink meer water, beperk je alcoholinname, wees meer bewust van wat je eet en drinkt. Begin de dag met een ontbijt dat rijk is aan vezels, vitamines en mineralen, dit zal je energieniveau en concentratie ‘s ochtends verhogen. Kies voor seizoensfruit als aardbeien, abrikozen met een kom muesli + halfvolle melk of volkoren ontbijtgranen en magere of halfvolle yoghurt en evt. wat noten.

Groenten
In de lente is er ook een overvloed aan lentegroenten als asperges, broccoli, kool en spinazie. Deze zijn rijk aan antioxidanten, vitamines, mineralen en vezels. Een tekort aan ijzer maakt je moe, dus nuttig voldoende ijzerrijke voedingsproducten zoals vlees, gevogelte, peulvruchten, eieren en noten. Ook heb je 6 tot 8 glazen water per dag nodig. Hierdoor voel je je beter en het zorgt er ook voor dat je minder eet. Ook voor je nieren en je huid is dit belangrijk en om afvalstoffen af te voeren.

Tenslotte is het belangrijk om lekker te gaan bewegen in het lentezonnetje! Een stuk wandelen, fietsen of skaten, als je maar iets doet wat je leuk vindt!

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>