Gezondheid van product komt pas op 5e plaats

Gezondheid komt pas op de vijfde plek in de beoordeling van een product door de consument. Belangrijkere aspecten om een product wel of niet aan te schaffen zijn smaak, kwaliteit, prijs/aanbieding.

 

 

 

 

Als de consument binnen een productgroep een gezondere keuze wil maken let 25 procent van de ondervraagde op het aantal calorieën in een product. Dit staat in het onderzoek. Gezonde verleiding. Het werd in opdracht van de organisatie van Nederlandse cateringorganisaties (Veneca) en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) uitgevoerd. 20 procent let helemaal niet op de gezondheidsaspecten. Voor een derde van de Nederlandse consumenten bestaat een gezond voedingspatroon voornamelijk uit veel groenten en fruit.

Etiket
Door duidelijke informatie op het etiket worden consumenten sneller verleid tot het maken van een gezonde keuze. De term ‘light’ wordt echter door de consumenten als onduidelijk omschreven. Een term als bijvoorbeeld ‘minder zout’ is duidelijker. De hoeveelheid van informatie op het etiket wordt door de meer dan de helft  van de ondervraagden wel als voldoende beschouwd.

Bedrijfsrestaurants
48 procent van de ondervraagden vindt dat hun bedrijfskantine voldoende aanbod heeft om een gezonde keuze te maken. Meer dan twee derde vindt echter dat de gezonde keuze in de kantine onvoldoende onder de aandacht wordt gebracht. Algemeen secretaris van Veneca, Jos van Straten, zegt zich meer in te willen zetten om de gezonde keuze in de kantine een verleidelijke keuze te laten zijn.

Bron: http://www.voedingnu.nl

MB

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>