Olympische spelen gesponseerd door hamburgers, frisdrank en bier!

Het NOC*NSF is een organisatie die als doel heeft mensen er toe te zetten om te gaan bewegen en gezond te leven. Voor de olympische spelen is Heineken dit jaar al 20 jaar de hoofdsponsor.In Nederland zijn de olympische spelen erg gekoppeld aan ” het Heineken House” . Het huis is uitgegroeid tot een luxe biertent waarin olympische sporters verplicht hun medailles moeten vertonen.In Engeland is niet iedere organisatie zo blij met de combinatie van bier en topsport. De Academy of Royal Medical Colleges keurt de samenwerking van het IOC met sponsors zoals Heineken, Coca-Cola en McDonald af. Ze zijn van mening dat het niet meer past in een tijd waar we veel te maken hebben met obesitas en alcoholmisbruik.

Wij als diëtisten zijn het daar helemaal mee eens. Op deze manier blijven we de hamburgers, calorierijke frisdranken en bier stimuleren! Wij zijn benieuwd wat u hier van vindt?

(RS)

 

 

 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>