eerder astma door pindakaas

Als vrouwen tijdens de zwangerschap dagelijks noten of producten van noten zoals pindakaas eten, hebben de kinderen tot meer dan 50 procent grotere kans op astma dan kinderen wier
moeder tijdens de zwangerschap zelden of nooit
daarvan aten.

Dat blijkt uit een studie van Nederlandse onderzoekers onder leiding
van epidemiologe Saskia Willers. Willers werkt bij het Institute for
Risk Assessment Sciences (IRAS) aan de Universiteit Utrecht.
if (typeof(dartarguments6)!=’undefined’) {
if (typeof(et_ord)==’undefined’) et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000);
if (typeof(et_tile)==’undefined’) et_tile=1;
document.write(”);
}

 

Het is nog te vroeg om zwangere vrouwen noten en producten van
noten als pindakaas te ontraden. Daarvoor is meer onderzoek nodig, aldus Saskia Willers. 

Bovendien bevatten noten en levensmiddelen als pindakaas vitamines en
onverzadigde vetten die ook voor foetussen zeer belangrijk zijn.

Bij de studie waren bijna 4000 zwangere vrouwen betrokken. Zij vulden
een lijst met vragen over hun dagelijks gebruik van groenten, vers
fruit, vis, eieren, melk, melkproducten, noten en notenproducten in de
daaraan voorafgaande maand in.

Het voedselpatroon van hun kinderen werd onderzocht, als die twee
waren. Ook registreerden de onderzoekers de symptomen van astma en
allergieën in de eerste acht levensjaren van hun kinderen.

Een andere uitkomst van het onderzoek was een licht postief effect bij het dagelijks eten van vers fruit eet. Dan hadden de kinderen minder last van een
piepende ademhaling. Maar dat zou ook kunnen komen door bijvoorbeeld het slikken van vitamines tijdens de zwangerschap.

Bron: Nu.nl

 

 

 


Lees ook:Jongeren eten te weinig fruit
Lees ook:Gratis schoolfruit vanuit Brussel
Lees ook:Ei goed of slecht en hoeveel mag je daarvan eten?
Lees ook:Pindakaas goed voor het hart?
Lees ook:Zwangere vrouwen met overgewicht lopen meer risico’s

Heb jij Dieet.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


Geef een reactie